Hmotnosť, nadváha a časté otázky


Výrobca BEURER sa venuje štúdií ľudského tela, aby vyvinul produkty, ktoré naozaj pomáhajú v bežnom živote. V sortimente značky nájdete napríklad produkty, ktoré sledujú a analyzujú hmotnosť, pitný režim, krvný tlak, zmierňujú bolesť, cielene spevňujú svaly. Hmotnosť je dôležitá veličina pre rôzne indikátory zdravia.

 

Zhrnuli sme pre Vás niekoľko zaujímavých otázok ohľadom hmotnosti:             

Čo je BMI?

Čo hovorí hodnota telesného tuku?

Čo hovorí hodnota vody v tele?

Prečo by som mal pravidelne kontrolovať svoju váhu?

Ako sa správne vážim?

Prečo by som mal začať so silovým tréningom?

Aké sú najčastejšie dôvody nadváhy?

 

 

Aké sú najčastejšie dôvody nadváhy?

Obezita postihuje viac ako polovicu všetkých ľudí v Nemecku. Mnohí sa dokonca na chvíľu cítia pohodlne s obezitou. Dlhodobá obezita však vedie k mnohým sekundárnym ochoreniam, ktoré môžu výrazne znížiť kvalitu života a počet rokov života.

 

Dôvody obezity môžu byť:

  1. Prejedanie sa, aj z emocionálnych dôvodov: potešenie, frustrácia, stres alebo nuda
  2. Nevyvážená strava
  3. Nedostatok pohybu
  4. Rôzne choroby alebo metabolická porucha
  5. Nedostatočný alebo zlý spánok
  6. Genetická predispozícia


Ako sekundárne ochorenie sa môže vyskytnúť:

  1. Hypertenzia
  2. Porucha metabolizmu lipidov
  3. Cukrovka
  4. Arterioskleróza, t.j. kalcifikácia ciev s následkom predčasného srdcového infarktu alebo mozgovej príhody
  5. Rakoviny


Obezite a súvisiacim sekundárnym ochoreniam sa dá vyhnúť zmenou životného štýlu. To zahŕňa konzumáciu dostatočného množstva ovocia a zeleniny ("Päť denne"), dostatočné cvičenie (WHO odporúča 10 000 krokov denne), málo alkoholu (max. 1 pohár denne) a zrieknutie sa fajčenia.

 Zdroj: Vaše telo vám leží, prof. Dr. med. Thomas Kurscheid - Wikipédia

 

 

 

Prečo by som mal začať so silovým tréningom?

Prostredníctvom silového tréningu môže byť náš metabolizmus správne stimulovaný, čo potom vedie k chudnutiu. Ale toto vyhlásenie sa právom stretáva s úžasom niektorých ľudí. Vytrvalostné športy boli v minulosti odporúčané na chudnutie.  Avšak, aby sa stratil brušný tuk, napríklad silový tréning je pre mnohých účinnejší ako vytrvalostné športy.

Dôvody silového tréningu:

 

1. Spaľovanie tukov aj v netréningových dňoch
Prostredníctvom cieleného silového tréningu je možné zvýšiť naše malé elektrárne, takzvané mitochondrie. Sú zodpovední za naše spaľovanie tukov. Napríklad, ak trénujete o 4 kg viac svalovej hmoty, spálite okolo 200-250 kalórií viac denne. Ide o ekvivalent malého taniera špagiet s omáčkou.  Telo potom získava toto množstvo energie z tukových usadenín. A dokonca aj v dňoch, keď necvičíte.

2. Vyhlásiť vojnu celulitíde 
Pri cvičení silového tréningu sa aktivujú messengerové látky. Tieto topia tuk, ktorý leží nad svalom. Keď sa sval zväčšuje a zväčšuje, tieto poslovia spôsobujú, že nadložná tuková vrstva sa stáva tenšou a tenšou. Menej tuku však tiež znamená, že priehlbiny v celulitíde sa zmenšujú.

3. Pozitívny vplyv na krvný tlak
V prípade mierneho vysokého krvného tlaku má silový tréning pozitívny vplyv, ak sa zabráni stlačenému dýchaniu. Pretože počas silového tréningu sa vytvárajú nové cievy, že krv môže prúdiť ľahšie a srdce musí pracovať menej. Ak ste však hypertenzný, t.j. máte vysoký krvný tlak, odporúča sa lekársky sprievod k tréningu! V takom prípade môžete napríklad kontaktovať športového lekára.

4. Posilnenie imunitného systému
Budovaním našich svalov sa uvoľňujú látky, ktoré sú zodpovedné za opravu a rast v našom tele. Pôsobia proti predčasnému rozpadu buniek tela a chránia naše telo pred predčasným stvrdnutím tepien (arterioskleróza) a chránia pred infekciami.

5. Napnutie pokožky
Silový tréning má tiež pozitívny vplyv na našu pokožku. Pretože namáhaním svalov sa vytvára signálna látka, ktorá stimuluje produkciu kolagénu. Okrem toho, ako svaly rastú, pokožka sa natiahne cez tento sval a stáva sa hladšou a pevnejšou.

6. Držanie tela zlepšuje
Silový tréning robí vaše telo celkovo stabilnejším a znižuje bolesti chrbta a krku Podobne silový tréning môže viesť k vzpriamenejšiemu držaniu tela, čo má zase pozitívny vplyv na ich vzhľad.

7. Radosť
zo športu Praktizovaním silového tréningu sa uvádzajú do pohybu biochemické procesy, ktoré sú zodpovedné za pozitívnu náladu. To sa dá dokázať až týždeň po tréningu!

Zdroj: Vaše telo vám leží, prof. Dr. med. Thomas Kurscheid - Wikipédia

 

 

 

Čo je BMI?

Bežnou metódou interpretácie telesnej hmotnosti je index telesnej hmotnosti (BMI). Tu je hmotnosť nastavená vo vzťahu k veľkosti tela. Vypočítaná hodnota by mala byť medzi 18,5 - 24,9 kg/m2 u dospelých. Hodnota viac ako 30 kg/m2 sa označuje ako obezita. BMI sa vypočíta podľa nasledujúceho vzorca: telesná hmotnosť (kg) / výška2 (v m).

Ale nielen BMI slúži ako vodítko, ale aj obvod pása je užitočnou orientáciou. Výskum ukázal, že zdravotné riziko je vyššie pri zvýšenej napätej distribúcii brušného tuku. Vodítkom je tu obvod pása, meraný medzi spodným okrajom rebrového oblúka a horným okrajom panvového hrebeňa. Existuje zvýšené riziko u mužov s obvodom pása >94 cm, u žien s >80 cm.

 

Čo hovorí hodnota telesného tuku?

Ľudské telo sa skladá z tuku a chudej hmoty. Vysoký podiel telesného tuku spôsobuje vyššie riziko ochorenia a nemožno ho určiť len reputáciou. Dokonca aj zdanlivo štíhli ľudia môžu mať zvýšené percento telesného tuku!

Ako sa správne vážim?

Ak chcete dosiahnuť porovnateľné výsledky merania, odvážte sa v rovnakom čase dňa, ak je to možné. Najlepšie je ráno bez oblečenia a nalačno asi 15 minút po vstávaní, aby sa voda v tele mohla šíriť.

Pomocou diagnostickej stupnice môžete určiť nielen svoju hmotnosť, ale aj ďalšie dôležité hodnoty, ako je telesná voda, telesný tuk a kostná hmota.

 

Prečo by som mal pravidelne kontrolovať svoju váhu?

Každý 3. nemec nemá požadovanú váhu. Nadváha alebo podváha môže spôsobiť alebo urýchliť ochorenie. Je dôležité poznať nielen svoju telesnú hmotnosť, ale aj svoje osobné telesné hodnoty, ako je telesný tuk, telesná voda alebo percento svalov. Pokrok, ako aj regresie sa tak dajú zistiť v počiatočnom štádiu a kompenzovať správnym tréningom alebo zdravou stravou.

Užitočnou informáciou je napríklad to, či sa vaša telesná hmotnosť zvýšila v dôsledku prírastku telesného tuku alebo naberania svalov. Keďže telesné hodnoty sa nemenia bezprostredne po každom tréningu, postačuje mesačné meranie telesných hodnôt. Príliš časté meranie však môže rýchlo viesť k strate motivácie.

 

Čo hovorí hodnota vody v tele?

Ľudské telo sa skladá až zo 65% vody. Vodná bilancia je dôležitým faktorom pre osobnú pohodu. Príliš nízky podiel môže spôsobiť únavu, nedostatok koncentrácie a dokonca vážne poškodenie zdravia.

Usmernenia:

  1. Ženy 45 - 60 %
  2. Muži 50 - 65 %

U ľudí s veľmi vysokým percentom telesného tuku je percento vody v tele zvyčajne nižšie, pretože tukové tkanivo obsahuje veľmi málo vody. Pri diétach sa musí brať do úvahy percento telesného tuku aj percento telesnej vody. Rýchle chudnutie na začiatku akejkoľvek diéty je zvyčajne vyvolané stratou telesnej vody, zatiaľ čo tukové rezervoáre tela sú stále nedotknuté. Preto by sa mali vždy dodržiavať obe hodnoty.

 

Pre správnu životosprávu odporúčame ako základ kontroly správnu osobnú váhu s diagnostikou - okrem hmotnosti Vám zobrazí informácie ako podiel vody v tele, podiel svalovej hmoty, BMI a iné ukazovatele. Aj tu platí, čím vyšší model, tým viac informácií Vám váha poskytne. Ako TOP produkt pre diagnostiku odporúčame BEURER BF1000 Super presion,  ktorá ponúka obsiahlu diagnostiku vďaka 8 elektródam na rukách a nohách a špeciálnemu krížovému meraciemu prístroju. Okrem toho sú hlavnými benefitmi meranie nasledovných veličín: hmotnosť, telesný tuk, viscerálny tuk, voda v tele, percento svalov, kostná hmotnosť, AMR / BMR, podiel telesného tuku a svalov v segmentoch. 

Elektrostimulácia svalov je vedecky preukázaná ako účinná a okrem profesionálnych športovcov ju môžu využívať aj rekreační a príležistostní športovci.  Vzhľadom na rozsiahlu ponuku modelov je potrebné sa zamerať na funkcie a miesto aplikácie.

Pri samotnom výbere treba opäť brať do úvahy niekoľko dôležitých faktorov:

  • časovač odpočítava zostávajúci čas programu.
  • displej ukazuje prehľadné informácie o aktuálnom programe a uľahčuje ovládanie
  • mobilná aplikácia umožňuje ovládať a sledovať priebeh masáže prostredníctvom inteligentného telefónu
  • počet programov množstvo prednastavených režimov použitia.
  • počet elektród určuje koľko svalových skupín možno stimulovať zároveň
  • veľkosť prístroja
  • miesto aplikácie:



Súvisiace produkty